Nuffnang

Tuesday 4 August 2015

Kecelaruan jantina

Hi harini ada beberapa kes pelik kat tempat kerja..

Kes 1 :
Memula aku ditugaskan untuk siasat satu kes ni..melibatkan customer feedback..kene soalsiasat pekerja yg dipercayai terlibat. Tengok nama rabiatul adawiyah.

Tunggu punya tunggu..datanglah sorang tomboy..rambut kat bahagian tengah je mcm trojan.agak chubby..tapi dagu nampak sangat perempuan. Cakap dalam hati..sape lak ni..pastu dia gitau..dialah rabiatul adawiyah tu.

Hm.

Kes 2

Aku ditugaskan siasat macam salah laku pekerja ..supaya senang nak improve sistem sedia ada. Aku monitor orang sambil merujuk data dalam komputer. Pastu ada satu nama ni banyak kali sangat buat salah. Nama dia kamilah. Aku tanya pekerja yang ada sekeliling tu. Mana satu kamilah ek? Pasal aku konon nak soalsiasat lah apabenda yg dia buat ni..sume orang geleng taktahu..tak puas hati.. aku tanya lah pekerja senior kat situ..lepastu dia tunding jari kat seorang lelaki ni. Lepastu aku panggil jela..mila oh mila. Agak kuat jugak. Tengok depan depan nampak perempuannya. Dahi kecik je. Muka pun halus je. Dia pandang kawan dia. "Siapa bagitau nama aku ni? ". Aku nak gelak je. Takyah orang bagitau kot aku boleh je cek data kau tu. Muka dia macam nak marah tapi tak jadi. Kah.

Rupanya nama lain dia ijat.
Luls.

Susah bila manusia rasa dia lagi hebat dr Allah, tuhan sekalian alam .Yang menciptakan manusia sebaik baik kejadian.

No comments:

Post a Comment