Nuffnang

Tuesday 4 August 2015

Anger management

Hi tetibe rajin nak menaip..
Kan bagus kalau aku guna masa aku untuk benda berfaedah kan.

Saje nak citer..bos aku suka sangat marah marah. Kalau marah aku je takpe. Ni siap dengan org dia tak kenal dia nak tibai macam orang tu tak pergi sekolah.

Nasib baik bos ni dah tua dan ada darah tinggi. Kasi can lah. Lagipun dia agama lain. Kalau islam boleh lah cakap sabar tu kan separuh dari iman. Maybe pasal tu lah dalam islam diajar..marah tu kan nafsu. Hanya iman dan takwa kepada Allah boleh bantu kita kawal nafsu.

Dalam pada aku melistkan sifat mazmumah bos aku ni , macam terfikir jugak lah, adakah ini sume ujian Allah kat aku kan. Pasal aku ni pun pemarah jugak orangnya dulu. Sekarang aku dah malas nak marah marah. Bila nak marah je ingat balik..kita ni ada Allah ada agama ada akhlak. Jangan lah sampai jatuh taraf sama dengan orang jahil pula kan.

Okay lah tu je.
Sekian

No comments:

Post a Comment