Nuffnang

Saturday 18 April 2015

Sebab

Kita bila buat baik kadangkala orang akan buat tak baik pada kita.
Macam buli pun ada, mentang mentang lah kita ni senyap mulalah tunjuk perangai sebenar dia.

1) Kutuk ahli keluarga kita like ei, mak you ni rupa kolot la..mesti tak tau IT..
2) You tau tak apa maksud twitter tu? Eh jap, you takde twitter kan? Oh, twitter tu bla bla bla..
3) Ei sempit nya bilik ni..hm kalau bilik i kat rumah kan besar so i dah biasa lah tampal tampal sume benda ni..
4) Mak i sampai dah marah i asik beli baju zara
5) Nanti nak keje kat australia lah gaji 40k tau
6) Nak main tali skipping tak boleh lah sini..rumah saya besar boleh main dalam rumah 


Dalam hati membalas je setiap butir ayat yang keluar dari orang macam ni . Malas nak keluarkan , kang bertikam macam mana? 
 Kurang ajar punya perempuan, berlagak kaya pulak tu. Haktuih.  
 
Most of the time aku dengar jelah senyum..dalam hati Allah jelah tahu.

Tengok memang aku senyap,  memang selalu buat hal sendiri, selalu dengar tak banyak komen.

Sebab nya aku ni PEMARAH

Kalau ikutkan hati, aku belasah je kau cukup cukup sampai patah riuk..kadang kadang aku duk atas katil tengok kau tido..nak je aku tekup bantal atas muka kau biar esok kau senyap. 


Tapi aku tak buat pun..hari hari bila aku baca Al-quran rasa marah aku tu reda. Aku rasa dengan ingat Allah ni aku boleh tahan marah aku serba sikit. 

Dulu aku jahil..bila marah terus sape pun aku lempar je kata kata kesat ,  naik tangan,  campak , sepak barang..serius menyesal sangat.

Aku taknak lagi buat perkara yang aku akan sesal seumur hidup .

No comments:

Post a Comment